Veelgestelde vragen over
Fly & Bike & Hotel arrangementen

Is dit een groepsreis?

Fly & Bike & Hotel arrangementen zijn geen groepsreizen. Het zijn individuele zelfstandige reizen waarbij de route vast ligt en alle hotels voor u zijn geboekt. U kiest zelf een vertrekdatum.

Wat is inbegrepen bij een Fly & Bike & Hotel arrangement?

Onze Fly & Bike & Hotel arrangementen bestaan uit een pakketreis waarbij uw motorhuur, onbeperkte mijlen, vliegreis incl. belastingen & toeslagen en 23 kg ruimbagage, hotelovernachtingen, een digitale route en drop off kosten (indien van toepassing) zijn inbegrepen. Bekijk de arrangementen voor een volledige lijst van wat wel en niet inbegrepen is.

Welke motortype is inbegrepen bij het arrangement?

Je kunt een motor kiezen uit de Harley Davidson modellen:
STREET CLASS: Sportster 883 of 1200
CLASSIC CLASS: Roadking | Heritage | Low Rider
TOURING CLASS: Streetglide | Electra Glide

*Sport Touring Class is ook mogelijk maar beperkt beschikbaar
SPORT TOURING CLASS:
Honda Goldwing | BMW R1200GS | BMW R1200RT

Is er motorverzekering inbegrepen bij het huren van een motor?

Bij het huren van een motor is een beperkte WA verzekering inbegrepen, welke verplicht wordt door de staat waar u de motor huurt. Deze verzekering beschermt de rijder alleen tegen claims ingediend door derden voor schade aan eigendommen en verwondingen. 

De motorverhuurder biedt ook twee schade/diefstal motorverzekeringen aan, waarmee u uw aansprakelijkheid vermindert bij schade aan de gehuurde motor: 
1. VIP - $ 25 per dag en borg $ 750  - eigen risico bij schade $ 2000 / eigen risico bij diefstal $ 3000
2. VIP ZERO - $ 35 per dag en borg $ 100 - eigen risico bij schade $ 0 / eigen risico bij diefstal $ 1000

Aanvullende afkoop eigen risico van de Europeesche verzekeringen
Om het eigen risico volledig naar € 0 te verlagen, kun je de afkoop eigen risico verzekering van de Europeesche als extra afsluiten bij boeking 
voor € 3,95 per dag, excl. 21% ass. belasting & € 7,50 poliskosten.  Deze afkoop eigen risico verzekering kan uitsluitend in werking treden als ook de VIP of VIP ZERO in Amerika is afgesloten.

Is brandstof en olie inbegrepen? 

Nee, brandstof en olie is niet inbegrepen. (bij groepsreizen is dit wel inbegrepen)

Hoe laat kan ik de motor ophalen en inleveren?

De standaard ophaaltijd is 9 of 10 uur (sommige locaties gaan pas om 10 uur open), inleveren van de motor is om 16:30 uur.

Hoe kom ik bij de verhuurder?

Sommige verhuurders bieden tot 11 km gratis transport aan of vergoeden de taxikosten tot $ 15. Wij adviseren om zelf een taxi te nemen, dan bepaalt uzelf hoe laat u bij de verhuurder bent. Vraag altijd een bon aan de taxichauffeur en probeer het bedrag tot $ 15 terug te krijgen van de verhuurder.
Voor de terugreis bestellen sommige verhuurders bijvoorbeeld een Uber Taxi en betalen zij de kosten rechtstreeks aan de taxichauffeur.

Kan ik mijn bagage tijdens de reis bij de verhuurder opbergen? 

Ja, alle verhuurlocaties bieden (op eigen risico) een gratis opbergruimte aan voor uw bagage.

Hoe werkt de digitale route in de reisapp?

Je download voor vertrek een special reisapp. Met een code die je van ons krijgt kun je jouw reisplan openen in deze app.
In deze app staat de geboekte reis met o.a. de kaart van de route, bezienswaardigheden, restaurants en de hotelovernachtingen. Als je de route 1x thuis hebt ingeladen kun je deze tijdens je reis gebruiken zonder internetverbinding.

Het geeft jouw positie (via GPS) aan t.o.v. de vastgelegde route. Liggen die ‘op elkaar’ dan zit je goed, in alle andere gevallen kun je er naar toe ‘navigeren’ en je zit weer ‘on-track’.

Ontvang ik de door mij opgegeven eerste keuze motor, is het gegarandeerd?

Helaas worden motorkeuzes niet gegarandeerd als gevolg van factoren die buiten onze controle vallen. De meerderheid van onze rijders ontvangt zijn of haar eerste keuze, desondanks vragen wij u om tijdens het boekingsproces twee voorkeuren door te geven.

Wat gebeurt er als ik motorpech krijg?

Als u motorpech krijgt dient u direct contact op te nemen met de motor ophaallocatie voor begeleiding. Uw ophaallocatie zorgt voor een oplossing zodat u uw reis verder kunt voortzetten. Zij kunnen van u vragen om de motor naar de dichtstbijzijnde locatie te brengen of reparatiewerkplaats; het sturen van een team om assistentie te verlenen; of vervanging van de motor. Uw ophaallocatie is uiteindelijk verantwoordelijk voor een passende oplossing. 

Wat gebeurt er als het weer te slecht is om te gaan rijden?

Weersomstandigheden worden niet gegarandeerd voor onze individuele reizen. De verhuurder is niet aansprakelijk voor onplezierige en ongepaste weersomstandigheden. Restitutie is in dit geval niet mogelijk.

Moet ik een aanbetaling doen?

Ja, bij het boeken van de reis voor de motorrijder bedraagt dit € 1100 voor de duo passagier € 600 en boekingskosten € 35. Het restantbedrag dient u 8 weken voor vertrek te voldoen. In specifieke gevallen zullen wij hiervan afwijken.  

Is het ontbijt inbegrepen?

Het ontbijt is in de meeste gevallen niet inbegrepen bij onze individuele reizen. Sommige hotels bieden ontbijt aan samen met de kamer. 

Wat zijn de eisen om deel te mogen nemen aan een arrangement?

Om deel te mogen nemen aan onze individuele reizen moet u voldoen aan de volgende eisen.

  • Rijder moet ouder zijn dan 21 jaar.
  • Rijder moet in het bezit zijn van een geldig motorrijbewijs zonder restricties.
  • Rijder moet in het bezit zijn van een geldige creditcard.

Met welk rijbewijs kan ik een motor rijden in Amerika/Canada?

Een A motorrijbewijs uitgegeven door de Europeese Unie.

Als ik in het bezit ben van een motorrijbewijs met restricties kan ik dan nog deelnemen?

Helaas niet, om deel te mogen nemen aan een individuele reis moet u in het bezit zijn van een geldig motorrijbewijs zonder restricties.

Wat voor soort hotels zijn inbegrepen in de reis en kunnen wij een hotellijst ontvangen?

De hotels worden door ons geboekt op basis van beschikbaarheid en wij weten pas na bevestiging in welke hotels u zal verblijven. In de meeste gevallen boeken wij motorvriendelijke driesterrenhotels. Voorbeelden van de door ons geboekte hotels in het verleden zijn Confort Inn, Best Western, Hilton, Holiday Inn en Quality Inn & Suites.
Kleine dorpen beschikken vaak alleen over driesterrenhotels, een hotel met meer sterren is wellicht niet mogelijk. 

Kunnen wij overnachtingen boeken voor en na de reis?

Ja, wij kunnen eenvoudig extra dagen toevoegen aan het begin of het einde van uw reis.

Kunnen wij de hotels die zijn geboekt nog veranderen tijdens de reis?

Helaas is het niet mogelijk om tijdens uw reis van hotel te veranderen. Uw hotels zijn geboekt op voorhand en als u eenmaal op reis bent is het niet mogelijk om van hotel te veranderen.

Gelden er vaste vertrektijden voor de vaste arrangementen?

Onze individuele reizen hebben geen vaste vertrektijden, u mag zelf bepalen op welke dag uw reis start (uiteraard moet de betreffende verhuurlocatie wel open zijn).

Wat gebeurt er als ik mijn reis moet annuleren?

Bij annulering hanteren wij de voorwaarden in onze algemene voorwaarden