Veel gestelde vragen Route 66 Reizen- (Corona) Voucher 

Met vragen als wat is de geldigheidsduur van de voucher? Is de voucher persoonsgebonden? Ik wil liever mijn geld terug en geen voucher, kan dit ook?

Mijn reis is geannuleerd. Krijg ik nu een voucher voor de door mij betaalde reissom of krijg ik geld terug?

Wij zullen dit bedrag vergoeden in de vorm van een voucher. In deze uitzonderlijke situatie rondom de uitbraak van het Coronavirus hebben we te maken met een overmachtssituatie. We hebben hiervoor een uitzonderlijke oplossing gevonden in de vorm van een voucher. Deze branche brede oplossing wordt ondersteund door de branchevereniging ANVR. De voucherwaarde is gelijk aan de door jou betaalde reissom. Je ontvangt de voucher binnen enkele weken van ons, met daarbij alle informatie die je nodig hebt om een nieuwe boeking te maken.

Ik heb op de website gelezen over een Corona-voucher, kan ik daar gebruik van maken?

Wanneer jouw reis geannuleerd is vanwege het Coronavirus, dan bieden we je de optie om gebruik te maken van de Route 66 Reizen-voucher, ook wel Corona-voucher genoemd. Deze voucher valt onder de voorwaarden van de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden). 

Wat is de geldigheidsduur van de voucher?

De voucher is geldig tot 1 jaar na uitgifte, met een uiterlijke vertrekdatum tot 31 december 2021.

Helaas kon mijn reis niet doorgaan en nu heb ik de keuze gemaakt voor de voucher. Wanneer ontvang ik deze?

Je ontvangt binnen enkele weken meer informatie van ons. We vragen je om hierover geen contact met ons op te nemen, wij zorgen ervoor dat je vanzelf de juiste informatie ontvangt.

Ik wil graag omboeken naar een reis met een hogere reissom, betaal ik dan bij?

Is de reissom van je nieuwe vakantie hoger? Dan betaal je het verschil in reissom bij. Wordt de reissom lager? Dan betalen wij je het verschil terug. 

Is de voucher persoonsgebonden?

Ja, de voucher is persoonsgebonden en deze is niet overdraagbaar.

Kan ik de voucher ook gebruiken voor een andere reis die ik voor later dit jaar heb geboekt?

Je mag de voucher ook gebruiken voor een reeds geboekte reis later dit jaar. Dit is mogelijk zodra je de voucher ontvangen hebt.

Ik heb nog geen voucher ontvangen, kan ik wel alvast een boeking maken voor later dit jaar?

Ja, dit is mogelijk. Je hebt de voucher pas nodig bij de aanbetaling.

Ik heb een reis geboekt met vertrek tot 31 mei en heb nog niet de volledige reissom betaald. Hoe wordt dit nu afgehandeld met de voucher?

Je ontvangt van ons een voucher ter waarde van het bedrag wat door jou reeds is betaald

Ik heb via jullie een kortlopende reisverzekering via de Europeesche afgesloten. Hoe wordt de terugbetaling van een reisverzekering geregeld?

De polis wordt kosteloos geannuleerd. Indien je hebt gekozen voor de voucher worden de kosten voor de kortlopende verzekeringen hierbij opgenomen.

Ik heb via jullie een kortlopende annuleringsverzekring afgesloten. 

Indien je vóór 1 december 2020 je reis omboekt, dan kan de bij ons geboekte annuleringsverzekering meeverhuisd worden naar je nieuwe reis. Er is geen restitutie van de polis mogelijk. 

Ik wil mijn geannuleerde reis direct omboeken naar een andere reisperiode. Wordt mijn verzekering meegenomen?

Ja, echter kan de premie door een afwijkende reissom lager of hoger zijn.

Ik heb een reis met een vertrekdatum na 31 mei krijg ik de premie van mijn reis- en/of annuleringsverzekering terug?

Indien je de reisverzekering wilt annuleren dan kan dit. De annuleringsverzekering kan je niet kosteloos annuleren.

Ik wil geen voucher. Ik wil geld terug. Wat zijn de mogelijkheden?

We begrijpen heel goed dat je misschien een voorkeur hebt voor teruggave van de betaalde reissom. De omstandigheden zijn echter zo uitzonderlijk, dat wij ook voor een uitzonderlijke oplossing hebben gekozen. Branchevereniging ANVR ondersteunt onze oplossing en ook het SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden) staat garant voor de vouchers van pakketreizen.
Wil jij de reis niet omboeken of een voucher ontvangen dan zullen wij het betaalde bedrag binnen 6 tot 12 maanden na uitgifte van het voucher terugbetalen, echter is het geld niet gedekt door de SGR (Stichting Garantie Fonds).

Mijn rechtsbijstandverzekering geeft aan dat ik de voucher niet aan hoef te nemen. Graag wil ik dus geld terug voor mijn annulering.

We hebben te maken met een uitzonderlijke situatie, waarin we gekozen hebben voor een uitzonderlijke oplossing. Branchevereniging ANVR ondersteunt deze oplossing en ook het SGR (Stichting Garantie Fonds) staat garant voor de vouchers van pakketreizen. Wil jij de reis niet omboeken of een voucher ontvangen dan zullen wij het betaalde bedrag binnen 6 tot 12 maanden na uitgifte van het voucher terugbetalen, echter is het geld niet gedekt door de SGR (Stichting Garantie Fonds).

Ik heb een vakantie geboekt met vertrek na 31 mei. Gaat deze nog door?

Vooralsnog wel, al is dat natuurlijk afhankelijk van de actuele situatie op dat moment. We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en zullen indien nodig aanvullende maatregelen nemen. 

Ik heb een reis geboekt met vertrek na 31 mei, maar wil nu annuleren. Krijg ik mijn geld terug? Of Kom ik in aanmerking voor de voucher?

Nee, voor alle reizen met vertrek na 31 mei gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden.

De voorwaarden vind je hier Voorwaarden

Ik heb er zelf voor gekozen om mijn reis eerder te annuleren, kom ik alsnog in aanmerking voor restitutie of de voucher?

Nee, deze annulering heeft plaatsgevonden voordat er restricties golden vanuit de overheden. Daarom gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden.
Je ontvangt voor de geannuleerde boeking het door jou betaalde bedrag terug, minus de annuleringskosten.

Ik heb een nieuwe reis geboekt, de reissom is lager krijg ik gereserveerde bedrag wat over is op de voucher terug in geld? 

Het gereserveerde deel blijft staan, wij betalen pas terug op het geldende termijn van 6 tot 12 maanden naar uitgifte van de voucher. Echter is het geld niet gedekt door de SGR (Stichting Garantie Fonds).

Ik heb mijn nieuwe reiswensen al doorgegeven, waarom ontvang ik toch een voucher?

De nieuwe reisplannen zijn door ons genoteerd. We gaan hier binnenkort met veel enthousiasme mee aan de slag. Dit kan nog even duren, maar je mag er op vertrouwen dat we op korte termijn een mooi voorstel toe zullen sturen. Het kan zijn dat je in de tussentijd toch de voucher ontvangt. Dat is de bedoeling, want het is de bevestiging van het feit dat je betaalde reissom gegarandeerd is en gebruikt kan worden voor de toekomstige reis.

Krijg ik mijn geld terug wanneer de voucher is verlopen na 1 jaar na uitgifte?

Nadat de voucher binnen 1 jaar na uitgifte is verlopen, kun jij de waarde van de voucher terugvragen bij Route66eizen. Wij zullen het bedrag ter waarde van de voucher dan ook aan je terugbetalen.