Update over het Coronavirus

 

27 maart 2020 - Update

De wereld waarin wij motorreizigers zo graag op avontuur gaan, ziet er opeens helemaal anders uit. Die reis waar je al zo lang naar uitkeek heb je moeten annuleren of wellicht hoor je wel tot de grote groep reizigers die op dit moment nog onzeker zijn of hun geplande reis kan doorgaan. Onbezorgd uitkijken naar je volgende motorreis zit er nu even niet in. Dat gaat ons niet in de koude kleren zitten. Het is ontzettend verdrietig, maar gezondheid en veiligheid gaan natuurlijk boven álles.

Iedere dag weer geven we bij Route66Reizen extra gas om ervoor te zorgen dat alles rondom het omboeken, annuleren en informeren zo soepel en helder mogelijk verloopt.  Dat hebben we zo gedaan de afgelopen weken en dat blijven we doen. We zijn dankbaar voor alle hartverwarmende reacties die wij tot nu toe hebben ontvangen. Met begrip voor elkaar komen we een heel eind. 

Informatie ontvang je helaas niet altijd zo snel als je graag zou willen en van ons ook gewend bent. Dat is zeker geen onwil, maar op sommige vragen hebben we niet direct een antwoord omdat we zelf ook op antwoorden moeten wachten. Maar we doen ons best om de communicatie continue helder en transparant te houden. Natuurlijk volgen wij de richtlijnen van het RIVM en is de veiligheid van onze reizigers prioriteit nummer één. 

We geven jullie graag een update:

Eerder gaven we al aan dat alle Motorvakanties tot en met 12 april door ons noodgedwongen geannuleerd worden. Deze maatregel is inmiddels verlengd tot 30 april. We werken op volgorde van vertrekdatum. Het is een hele klus, want het gaat om veel reizigers. Jullie mogen erop vertrouwen dat we met iedereen tijdig contact opnemen. 

Voor reizen tussen 1 mei en 30 juni is nog veel onduidelijk. De signalen zijn niet positief, maar kunnen snel veranderen. We staan in nauw contact met de brancheverenigingen, ANWB Reizen en overheden van onze bestemmingen en houden een vinger aan de pols. Over deze reisperiode en de periode ná 30 juni wordt nog druk overleg gevoerd en een en ander zal afhangen van de inreismogelijkheden van de bestemmingen, bindende adviezen van het RIVM én de toestemming om überhaupt vanaf Schiphol te mogen vertrekken. Dat zal leidend zijn. We doen ons stinkende best om grip te krijgen op deze situatie en hopen net als jij dat er spoedig duidelijkheid komt. 

Wel hebben we voor reizen vanaf 1 mei een en ander in kaart gebracht, want we snappen dat je vragen hebt. 

Een kleine samenvatting:

  • Op dit moment heeft Schiphol aangekondigd de deuren na 30 april nog niet per definitie te sluiten.
  • Wij zijn ons ervan bewust dat voor een aantal van onze hoofdbestemmingen een inreisverbod geldt, waaronder Canada, dat een inreisverbod tot eind juni heeft afgekondigd. Deze maatregelen zijn tijdelijk van aard én kunnen elk moment weer gewijzigd worden door de regeringen. Het inreisverbod dat bijvoorbeeld circuleert voor reizen naar Canada is géén definitieve datum. Deze datum is uit voorzorg uitgedragen, maar kán door de overheid ingetrokken worden, waardoor het tóch mogelijk kan zijn dat reizen naar Canada en/of andere landen met vergelijkbare inreisbepalingen na 30 april door kunnen gaan of nog langer gesloten blijven.
  • Wij kunnen om deze redenen op dit moment alléén annuleringen in behandeling nemen voor reizen t/m 30 april. Met deze reizigers wordt persoonlijk contact opgenomen.
  • Reizen tussen 1 mei en 1 juni voor de Verenigde Staten en andere landen dan Canada worden op voorhand nog niet geannuleerd. Voor Canada geldt een periode tot 30 juni. Deze periode staat letterlijk even ‘on hold’. Wij zijn afhankelijk van besluiten waarop wij géén invloed hebben.  
  • Voor boekingen naar de Verenigde Staten en andere landen vanaf 30 April en voor Canada vanaf 1 juli gelden de reguliere reis- en annuleringsvoorwaarden. Daarmee óók de betalingsvoorwaarden. Wij beseffen dat je je zorgen maakt of de reis wel door kan gaan.
    • Daarom hebben wij een unieke en speciale uitzonderingsregel op de betalingsvoorwaarden, waarmee wij willen laten zien met je mee te denken. We denken je hiermee tegemoet te komen in deze onzekere tijden, die voor ons allemaal gelden. In plaats van de acht weken voor vertrek betalingstermijn, hanteren we vanaf vandaag een termijn van vier weken vóór aanvang van de reis. Uiterlijk vier weken vóórdat je op reis gaat, moet de betaling van de volledige reissom op onze bankrekening bijgeschreven zijn. Alleen dan voldoe je aan je betalingsverplichting.  Het geeft iedereen iets meer lucht en ons genoeg ruimte er nog voor te zorgen dat je reispapieren op tijd bij je zijn. Om bovendien aanspraak te kunnen maken op het recht op een restitutie (in de vorm van een coronavoucher), mocht de reis onverhoopt toch niet doorgaan, is het belangrijk dat jij voldoet aan deze voorwaarden.
  • Mocht je reizen in een periode ná 1 mei en je wil nu toch al van de reis afzien. Dat kan. Helaas gelden dan de reguliere annuleringsvoorwaarden. Een datumwijziging naar 2021 wordt beschouwd als annulering en niet als wijziging. De voorwaarden voor annulering kun je nakijken via: https://www.route66reizen.nl/algemene-voorwaarden. De meeste vliegreizen zijn non refundable (zoals vermeld op je boekingsbevestiging) en zal daarom voor 100% belast worden. Het beste advies is vooralsnog geduldig te wachten, hoe onzeker of moeilijk de situatie op dit moment ook lijkt. Wij begrijpen dat het moeilijke tijden zijn, maar wij willen voorkomen dat je onnodig de annuleringskosten moet betalen.  Als je toch af wil zien van de reis dan ontvangen wij graag een schriftelijke opdracht tot annulering. Een annuleringskostennota zullen wij hierna toesturen. Het advies is dan om bij je eigen reis-/annuleringsverzekering te informeren of je gedekt bent voor de kosten. 

Als blijkt dat motorvakanties, door overmacht situaties, niet zoals gepland door kunnen gaan, zullen we in overleg met jou kijken naar welke opties mogelijk zijn om op een later tijdstip alsnog te kunnen reizen. In de vorm van een SGR voucher. Wij behouden ons het recht voor besluiten of de aangepaste coulante betalingsregeling in te trekken als de situatie, die nu niet te overzien is, verandert en wij ons daartoe genoodzaakt voelen.

Het heeft geen zin nu vragen te stellen over ‘wat als’ over reizen ná 1 mei of nóg later. Daarvoor is de situatie té vatbaar voor veranderingen. 

Vriendelijk, maar dringend willen wij je verzoeken om individueel nu géén mails met vragen te sturen of ons te bellen. Dat houdt het proces alleen maar op. Mocht het toch nodig zijn om een vraag te stellen die niet kan wachten, willen we je vriendelijk vragen op deze mail te reageren en in de onderwerp regel je Naam, vertrekdatum én debiteurnummer te vermelden. Anders kunnen we niet op je bericht reageren.

Ook wij moeten rekening houden met de gezondheid en welzijn van onze medewerkers en zij werken veelal thuis. Wij informeren je écht zodra dat kan en nemen contact met je op om samen de gevolgen voor jouw reis door te nemen. Ook hiervoor geldt dat we jullie begrip en geduld erg op prijs stellen. We werken hard om iedereen zo spoedig mogelijk goed te informeren. 

We hopen dat we je hiermee voor nu wat meer duidelijkheid hebben kunnen geven. We wensen jou, je gezin, familie en vrienden een goede gezondheid toe, dat is op dit moment het belangrijkste.

25 maart 2020 - Update

Zojuist is er bericht binnengekomen van de luchtvaartmaatschappijen dat vluchten naar Amerika t/m 29 april zijn gestaakt. Als jouw reis binnen deze datum valt nemen wij persoonlijk contact met je op.

Reizigers die niet binnen deze termijn vallen willen wij nogmaals verzoeken te wachten met contact met ons op te nemen.
Het heeft geen zin nu vragen te stellen over ‘wat als’ over reizen ná 1 mei of nóg later. Daarvoor is de situatie té vatbaar voor veranderingen.

 

24 maart 2020 - Update

Beste reiziger(s),

In Nederland gelden vanaf maandag 23 maart 2020 nieuwe maatregelen tegen de verspreiding van het Coronavirus die door de Rijksoverheid zijn opgelegd. Bijeenkomsten in heel Nederland worden uitgesteld. Deze maatregel geldt tot 1 juni 2020 voor heel Nederland.

Door deze overmacht situatie wordt de kennismakingslunch van 5 april helaas uitgesteld.

Zodra er meer bekend is over het inreisverbod en de invloed die dit heeft op jouw reis wordt je hierover persoonlijk geïnformeerd.

 

12 maart 2020 - Update

“Your dream is our Job”. Het is een lijfspreuk die we met trots dragen, want wat vinden wij het belangrijk je keer op keer op reis te laten gaan met de beste service en zekerheid. Dat de ontwikkelingen rondom het Coronavirus zo snel gingen, hadden we nooit kunnen bedenken.

De werkzaamheden rondom de start van het seizoen brengt normaal zoveel plezier en nu zijn wij alleen maar druk met reizen die niet door kunnen gaan en is er grote onduidelijkheid over toekomstige vertrekken.

Samen met onze partners werken we op dit moment aan de reizen die t/m 14 april stonden gepland en houden we de termijnen aan die op dit moment o.a. door de Amerikaanse overheid en het RIVM worden gesteld.

Iedereen krijgt in ieder geval van ons persoonlijk bericht over de voortgang. 

Ga je ná 15 april 2020 op reis?

Hoewel de situatie moeilijk te voorspellen is, mag je altijd op ons blijven rekenen. Voorop blijft staan dat je bij Route 66 Reizen zorgeloos en met plezier op vakantie kunt. We begrijpen zeker dat ook jij vragen hebt m.b.t. de geplande reis.

Niemand kan op dit moment anticiperen hoe het Corona virus zich verder zal ontwikkelen of wat de impact zal zijn op maatregelen om reizen toe te staan of verder te beperken. Iedereen is erbij gebaat dat deze bijzondere en historische wending ons allen echter niet negatief in de greep krijgt. 

Voor vertrek ná 15 april 2020 gelden onze reguliere betalings- en annuleringsvoorwaarden. Omdat de ontwikkelingen erg snel gaan en we niet kunnen voorspellen hoe de situatie er dan uitziet, nemen we hier op een later moment een besluit over. Vanzelfsprekend volgen we de ontwikkelingen nauwlettend. 

Onbezorgd en met plezier

Je mag erop vertrouwen dat wij er alles aan zullen doen om jou als reizigers goed bij te staan, je dossier te verzorgen zoals je van ons gewend bent. Waar wij nu enorm bij geholpen zijn is jouw vertrouwen te krijgen dat wij je absoluut zullen informeren zodra dit mogelijk is.

Wij merken dat persoonlijk inhoudelijk reageren op iedere mail/vraag helaas niet meer haalbaar is momenteel. Daarvoor is de situatie inmiddels té omvangrijk en het kost bovendien tijd die we beter kunnen en moeten besteden aan zaken die nú prioriteit hebben. Wij rekenen op jouw begrip daarvoor. 

Corona reisvoucher

In samenwerking met het SGR komt er voor de nu geannuleerde reizen een reisvoucher. Aan de voorwaarden van deze voucher wordt nog gewerkt. 

We nemen later nog contact met je op om de mogelijkheden en voorwaarden door te nemen. We werken hierbij op basis van vertrekdatum en op volgorde hiervan zullen we het contact dus laten plaatsvinden.

Tenslotte willen we je graag bedanken voor het vertrouwen dat je in ons hebt. Het vertrouwen in onze medewerk(st)ers, onze reizen, onze kennis. Het vertrouwen dat we er alles aan doen om van jouw vakantiebeleving de mooiste te maken. Ook op een later tijdstip. Zodat we straks weer allemaal samen onbezorgd en met plezier op vakantie kunnen. 

Team Route 66 Reizen
Justin van Vliet